de bronnen van Vichy - Reisverslag uit Vichy, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu de bronnen van Vichy - Reisverslag uit Vichy, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu

de bronnen van Vichy

Door: marjoleinentheo

Blijf op de hoogte en volg marjolein

06 September 2011 | Frankrijk, Vichy

Vandaag vroeg opgestaan. Het is mooi weer. Iets koude wind maar dat tellen we niet mee. Heerlijk gedoucht en genoten van het uitzicht. Broodjes gebakken en koffie gezet ,klaar om te vertrekken.Om ons heen staan 2 stellen, allebei Nederlanders. Onze buurman tegenover ons verteld ons met een zekere “trots” dat hij zijn vrouw in het dorpje bij de winkels heeft afgezet. Hij gaat heerlijk achterover zitten in zijn luie campingstoel. Naast ons staat een stel met een bijzonder leuk caravannetje. We raken aan de praat en het blijkt een Tabbert met een geweldig groot bed van 2.00 bij 1.80. We wisselen wat vakantie ervaringen uit en voor we het wisten waren we een uur verder. Na een welgemeend afscheid zwaaien wij hun uit en vertrekken 10 minuten later richting Vichy.
Door het glooiende landschap van midden Frankrijk zakken we steeds meer naar het zuiden. De dorpjes voorbij , bij een bakkertje wat brood gehaald,zwaaien naar onze buren met de tabbert, over de Loire, rijden we Vichy binnen. Na het stadje doorgereden te hebben zonder een parkeerplaats besluiten we op zoek te gaan naar een campeerplaats met wifi. Het mobiele internet helpt ons een prachtige camping te vinden langs de allier in Vichy. Camping Accacias.
Na een biertje onze reisverslagen van de afgelopen twee dagen erop gezet en direct een eerste reactie terug. “Wat leuk”. Nadat het middagzonnetje wat minder werd de fietsen gepakt en de stad Vichy bekeken. We hebben onze ogen uitgekeken. Allerlei waterbronnen komen in de stad naar boven. Een prachtig oud badhuis waarin nu winkeltjes gevestigd zijn. Enorme Parken met overkappingen etc.
Pizza gegeten en toen naar de camping weer terug. Prachtige stad. We zijn benieuwd wat we morgen weer gaan beleven en zien.

• 06 September 2011 - 21:09

Marloes En Tom:

Hey reizigers!
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie! :) We vinden het leuk om op deze manier van jullie verhalen en belevenissen te mogen genieten! Dus ga zo door haha. Jammer dat het weer nog niet echt mee zit, hopelijk word het nog wat beter. In Nederland is het bagger! Storm achtig weer, bah. Wij gaan nu slapen. Welterusten. Liefs, ons!