Le Puy en heerlijk genieten van de omgeving - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu Le Puy en heerlijk genieten van de omgeving - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu

Le Puy en heerlijk genieten van de omgeving

Door: marjoleinentheo

Blijf op de hoogte en volg marjolein

07 September 2011 | Frankrijk, Parijs

Nadat we zijn opgestaan, gedoucht en onze voorbereidingen getroffen hebben, zijn we vertrokken richting la Puy. Onderweg zijn we even afgeweken van onze route omdat we in het boekje gelezen hadden dat Thiers de moeite waard was om te gaan bezoeken. Daar naar toe gereden bleek het ons niet te lukken om de camper ergens goed te parkeren. Jammer maar helaas besloten we om door te rijden. De tom tom aan het volgen. Deze stuurde ons dwars door de smalle straatjes hoog door de heuvels. Enig stuurwerkkunst van Theo was wel nodig. Uiteindelijk na een kilometer of 30 kwamen we weer uit op een redelijk doorgaande weg. Onderweg was het genieten van al de weidse vergezichten. Jammer dat het flink bewolkt was.
Na een uurtje of drie rijden kwamen we bij Le Puy. Camper gelukkig snel kunnen plaatsen en op ons gemak het stadje ingelopen. In het bureau du Tourisme kregen we een stadswandeling in het nederlands en konden we gratis 10 minuten op een computer. Hierop een camping uitgezocht. Ons doel werd een camping even voorbij Aubenas.
We spraken af dat we, indien we een camping zouden vinden met wifi we daaraan de voorkeur zouden geven.
Na de rondwandeling, vele trappen en prachtige steegjes kwamen we weer terug bij de camper. Op naar aubenas.
Na een prachtige stop werd de omgeving steeds ruiger. De borden gaven aan dat er gedurende 10 kilometers afgedaald werd. Geweldig uitzicht. Net voorbij Thueyts zagen we een camping aan de Ardeche met Wifi. , 19.00 uur geweest tijd dus om te stoppen.
Lasagne in de oven, wandeling langs de Ardeche, heerlijk wijntje, en het reisverslag gemaakt. Wat gaan we morgen doen? Dat weten we nog niet. We wachten morgen eerst het weer af.

• 08 September 2011 - 03:40

Yvonne:

Hey Marjolein en Theo,
    Kwam bij toeval bij jullie reisverslag terecht. superleuk hoor! Die van ons van vorig jaar staan er ook nog altijd op. Als ik jullie verslagen lees gaan we zeker overwegen ook een keer met een camper weg te gaan. Wist niet dat Frankrijk zo mooi was.
    Wens jullie nog veel vakantieplezier, geniet ervan!
    Groetjes van Yvonne