Les hautes alpes - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu Les hautes alpes - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu

Les hautes alpes

Door: marjoleinentheo

Blijf op de hoogte en volg marjolein

15 September 2011 | Frankrijk, Annecy

Hoi allemaal,
Wij zijn vanmorgen vertrokken vanaf camping International ( de afzetters), reclame maken met gratis WiFi en bij de receptie doodleuk verkopen dat het niet gratis is en dat je online tijd kunt kopen. Ja, ammehoela, dus mooi niet. Van de HTC desire HD maar een WiFi-hotspot gemaakt en op die manier twee verslagen online gezet. Foto’s nog even niet want daarvoor is de verbinding te traag. Misschien lukt dat woensdag in Annecy.
Vanaf Castellane gingen we richting Briancon ( de hoogst gelegen stad van Europa) . We hadden uiteindelijk besloten om toch maar via een col de stad te verlaten. Binnen 5 minuten kwamen we langs een prachtig meer ,bleek later een stuwmeer. Na vele bochten en het rijden over de stuwdam verlieten we het meer . op naar de col. Met enige spanning begonnen we aan de tocht. De ervaring van de dag daarvoor nog vers in ons geheugen. De natuur was niet te beschrijven zo mooi. Ik had het druk… foto’s maken, filmen en erop letten of er een auto aan zou komen. De weg werd steeds smaller en opnieuw werd het spannend toen we een camper tegenkwamen op een smalle bochtige weg met links rotsen en rechts een afgrond. Maar de stuurkunst van beide chaufeurs was optimaal. Een maal op de top was de serene rust overweldigend. De stilte en de zuivere lucht is super. Na de afdaling en de tientallen foto’s kwamen we uit in een stadje waar we wilde picknikken. Colmars , per abuis liepen we een stadsmuur door en kwamen in een 14 eeuws tafereel. Dat is nu juist het leuke; het onverwachte . Hierna lang getwijfeld hoe nu verder te rijden maar Briancon bleef ons doel en dat is alleen via col de Vars te bereiken. Dus weer een col. Deze was gelukkig wel wat breder. Bovenop was er zelfs een restaurantje. Op nieuw die zuivere lucht was erg fijn. Vele motorrijders en wandelaars kwamen daar op een hoogte van 2111 bijeen. Richting Briancon , het was tegen 17.00 uur , besloten we om toch een overnachting te zoeken en niet verder meer te rijden. We besloten op en camperplaats te overnachten , een zxeer grote , goed verlichte parkeerplaats. We werden vergezeld door zeker 20 andere campers. Omgekleed en rugzak gepakt en richting het stadje ( zou een historische binnenstad hebben ). Een hele klim maar zeker de moeite waard. Deze keer gelukkig besloten te voet te gaan , met de fiets zou het onmogelijk voor ons zijn geweest., Teruggekomen was er een wedstrijd ( we denken voetbal ) aan de gang. Zeer enthousiaste supporters hoorde we. Een ei gebakken met hamburger en daarna in de camper ons verslag zitten maken.