Zon, zee en strand.......zalig!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand.......zalig!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand.......zalig!!!

Door: marjoleinentheo

Blijf op de hoogte en volg marjolein

10 September 2011 | Frankrijk, Parijs

Hoi allemaal,

Dit verslag begint gisteren zaterdag 10 sept '11. We staan al weer voor de tweede dag hier in Cavalaire sur Mer op camping La Treille. FF de buurman gesproken, Nederlandse 'ouderen' uit Veenendaal, die hier al vijf jaar staan en speciaal komen om in het stadje jeu de boules te spelen met de Franse 'professionals'. Hij had heel wat tips over van alles en nog wat maar roemde vooral de rust en de schooonheid van deze plaats. Vandaag is het plan om lekker rustig aan te doen, dus douchen, ontbijten, naar het strand fietsen, daar zwemmen en zonnen, iets eten, relaxen, jazzconcert beluisteren en kijken in de jachthaven ( zie foto's) De band Pink Turtle bracht bekende oude nummers, zoals Hotel California in een een jazzjasje. Wel leuk, goede muzikanten en een geweldige sfeer.Het publiek was gemeleerd, maar hoofdmoot was de 'grijze golf' die alle stoeltjes bezetten. Hierna boodschappen gedaan bij de Carrefour, daarna gedineerd bij de camper. 's avonds tegen een uur of negen nog even naar de boulevard gefietst - fietsen is hier trouwens goed te doen - we hebben gelukkig genoeg versnellingen.
De fietsen gestald en heerlijk geslenterd langs de jachthaven ,waar veel leven was, mensen die aan het jeu de boulen waren ( gaat er zeer serieus aan toe), veel restaurants en volle terrasjes met uitzicht op de haven.
We kwamen langs een ijstent en kregen daar weliswaar voor 3,50 een hoorn met zoveel ijs erop ( leek wel Postel) was bijna niet te doen ,zelfs voor ijsliefhebber Marjolein, maar wel lekker. Er speelde ook een leuk bandje in een bar. De jaren 70 en 80 kwamen weer voorbij. Dus daar op het terras gaan zitten met een Leffe blonde en een rosé. Heerlijk!! a bientot M en T