mooie rit door de champagne - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu mooie rit door de champagne - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu

mooie rit door de champagne

Door: marjoleinentheo

Blijf op de hoogte en volg marjolein

05 September 2011 | Frankrijk, Vézelay

Wakker geworden door tientallen hanen in de wijde omgeving hebben we ons aangekleed en buiten ontbeten ( de boer bracht ons het stokbrood en de twee croissantjes). Het weer was licht bewolkt met een zonnetje maar wel een flinke wind. Nadat we de ezels ,de honden en de kippen en konijnen die allemaal vrij rondliepen gevoerd hadden met wat oud stokbrood hebben we de camper , camper klaar gemaakt voor vertrek. De behulpzame knecht was in de buurt.
Theo is nog eigen gemaakte jam gaan kopen, foto's gemaakt en toen afgereisd richting Troyes.
Midden door de champagnestreek gereden met links en rechts van de weg grote wijngaarden zo ver als je kon kijken. Hele vlaktes met hier en daar een silo's van een champagne fabriek. De wind had vrij spel en dat voelden we goed tijdens het rijden. In Troyes aangekomen merkten we dat het parkeren met een grote bus niet makkelijk is. Maar uiteindelijk een plaatsje gevonden en op weg gegaan naar het stadje.Een mooi stadje met zeer oude vakwerkhuizen, grote markthallen met winkels, deze waren jammer genoeg dicht. Op een terrasje een heerlijke crepe gegeten met een biertje en toen weer terug naar de auto. Geen wifipunt gevonden. Gelukkig heeft Theo nog een mobiel netwerk geregeld en kunnen we een camping zoeken via campercontact.nl. Vezelay , 40 km onder Auxerre, boven op een flinke heuvel werd ons doel. Prachtig uitzicht en prima sanitair voor € 10,00 . Dit kon echt niet mooier. De fietsen gepakt en naar het dorpje gegaan voor de boodschappen. Flink omhoog en omlaag, maar net te doen. Samen buiten gekookt en gegeten. Heerlijke avond. Jammer dat er geen wifi was. Dat is wel een wens voor morgen. Route uitgezocht en daarna naar bed. Doel : vroeg opstaan en richting Vichy en daar genieten van het mooie weer wat verwacht wordt.