ferme la vertuelle - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu ferme la vertuelle - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marjolein twaalfhoven - WaarBenJij.nu

ferme la vertuelle

Door: marjoleinentheo

Blijf op de hoogte en volg marjolein

04 September 2011 | Frankrijk, Parijs

Vanmorgen wilden we eigenlijk om 07:00 opstaan, maar dat werd dus pas tegen half negen. ’s Nachts had het namelijk wat geregend en hebben we de halve nacht liggen luisteren naar vallende druppels van de bomen, op het dak van de camper. In ieder geval meteen broodjes gebakken en koffie gezet om mee te nemen voor onderweg. Tegen half tien gingen we op pad vanuit Eijsden richting la Roche en Ardenne in de Belgische Ardennen. Behoorlijk slecht weer onderweg. Daar aangekomen vonden we een mooi plaatsje aan de rivier l’ourthe. Toen broodjes en koffie, daarna beetje rondgewandeld door het stadje, Is heel toeristisch, lijkt veel op Valkenburg. Vervolgens gingen we weer op pad richting Frankrijk naar de stad Reims, bekend om z’n kathedraal. Onderweg nog even een pauze ingelast en ook een kaartenboek van Europa gekocht, want we hadden niet de goede kaarten bij ons. In Reims na wat omzwervingen de auto geparkeerd en op naar de kathedraal. Inderdaad een immens imposant bouwwerk dat het gezicht van deze stad bepaalt. Net iets kolossaler dan de St. Jan in Den Bosch. Op het internet zijn vast afbeeldingen te vinden. Reims is de hoofdstad van de streek Champagne en overal was het witte nat dan ook rijkelijk te verkrijgen van 15 euro tot vele honderden euro’s. Reims is zeker de moeite van het bezoeken waard, vele oude historische gebouwen, mooi centrum, een straat met heel veel terrasjes, waarvan wij er natuurlijk een uit geprobeerd hebben. Oké, tegen zes uur werd het tijd om een standplaats voor de avond/nacht te vinden. Op het internet hadden we via campercontact.nl een plaats gevonden bij een boerderij in een Frans gehuchtje. De boerderij heet Ferme de Vertuelle. Volgens ons een echte Franse ‘oude’ bende, althans zo lijkt het. Het is hier een bonte verzameling van hanen, kippen , heel veel konijnen, honden, duiven, ezel, paard, ganzen noem het maar op. De eigenaar en z’n knecht waren zeer behulpzaam bij het regelen van de stroom, na het nodige aan elkaar koppelen van allerlei snoeren hadden we stroom. Nog even een fles wijn en hele!!! beste champagne (pinot noir) volgens de eigenaar ingeslagen en opgedronken, voor morgenochtend (maandag) croissants en een baguette besteld, eten gekookt, gedineerd, de afwas gedaan. Wat we morgen gaan doen is maar weer de vraag, in ieder weer een stukje richting zuiden.

• 06 September 2011 - 14:17

Marloes:

Hoi Marjolein & Theo.
    Leuk om iets van jullie te horen!

Jammer dat jullie slecht weer hebben gehad onderweg. Is het weer nu wel beter? Ik las op facebook dat jullie ook nog even bij Yvonne waren langs geweest, gezellig :)!
    Als ze daar puppy's hebben, neem er eentje mee op de terug weg haha :)

Veel plezier en tot het volgende verhaal. X